torsdag 6 oktober 2011

Google satsar på butiker?

Google är ett företag som verkligen fascinerar mig.
Dom är alltid innovativa och snabba i vändningarna.
Nu har dom dock gjort ett ytterst oväntat beslut: Att öppna fysiska butiker!

Man tänker ju sig Google i första hand som en sökmotor.
I andra hand som en programutvecklare, med produkter och tjänster som Android, Picasa, Gmail o.s.v.

Fast å andra sidan har dom ju blivit mer och mer fysiska i och med deras egna telefoner, och uppköpet av Motorola.

Kanske kan det fungera, kanske inte. Det som jag gillar med Google är att dom inte är rädda för att prova. Dom har misslyckats med många projekt. Vad hände till exempel med Google Wave som skulle vara Googles helt egna variant av e-mail. Wave - om Google själv får maila. Jag fattade inte riktigt galoppen med wave, och det verkade inte bara vara mig det var fel på.

Nu har dom även hoppat på Sociala medie-tåget igen. Med Google+. Får se hur det utfaller, själv tror jag att i alla fall Svenskarna är väldigt förtjusta i Facebook.

Vad tror ni, om dessa saker? Kommer Google lyckas med sina butiker och Google+? Har ni provat Google+?



1 kommentar:

  1. Google är ett företag som jag gillar skarpt.
    De har bl.a. den bästa sökmotorn enligt mitt tycke.
    Gmail är också jättebra

    Jag har inte hängt med detta om google och butiker, borde kanske kolla upp det.

    Tack för kommentaren på min blogg
    Ha en fortsatt bra lördag

    SvaraRadera